23 listopada 2014

Zimowe zapowiedzi

Na dziś przygotowałam małe zestawienie nowości i zapowiedzi książkowych na najbliższe tygodnie. Wybór jest jak najbardziej subiektywny, gdyż  – co tu ukrywać – większość z tych książek chciałabym zdobyć :)

NOWOŚCI:

Premiera: 5 listopada 2014
Dyskretny bohater
Mario Vargas Llosa 
Znak

Żar lejący się z nieba, barwne krajobrazy Peru i najdziwniejsze historie, w które czytelnik zaplątuje się od pierwszych stron powieści… 

Don Rigoberto i jego zmysłowa Lukrecja nie z lenistwa spędzają kolejny dzień bez wychodzenia z łóżka. Nic więc dziwnego, że nie zauważają problemów swojego syna Fonsita i nic nie wiedzą o jego niewidzialnym przyjacielu. Ediberto Torres, bo tak każe nazywać się mężczyzna, wie zadziwiająco wiele o życiu nastolatka. Kłopot w tym, że nikt oprócz niego, nie jest w stanie go zobaczyć.

Sierżant Lituma prowadzi śledztwo w sprawie szantażowania lokalnego przedsiębiorcy, który otrzymuje groźby. Ceną za nieopłacenie wynagrodzenia za „ochronę” ma być zburzenie długo budowanego spokoju w ramionach kochanki.

W innej części Peru biznesmen Carrer odkrywa, że jego synowie tylko czekają na jego śmierć, by roztrwonić rodzinny majątek. Carrer nie da się jednak oszukać i tworzy perfidny plan zemsty na synach.

Kto jest „Dyskretnym bohaterem”? Miłość i zdrada niejedno mają imię…

Premiera: 19 listopada 2014
Miasto cieni
Ransom Riggs
Media Rodzina

Kontynuacja Osobliwego domu pani Peregrine, który zachwycił nie tylko nastoletnich czytelników.

Akcja powieści rozpoczyna się dokładnie tam, gdzie zakończyła się poprzednia. Jest rok 1940. Jacob i jego nowi przyjaciele opuszczają wyspę, na której znajdował się dom pani Peregrine i udają się do Londynu. W czasie podróży czekają ich liczne niespodzianki i przygody.

Hollow city to niepowtarzalna, magiczna powieść, która przenosi czytelników w świat wyobraźni, telepatii, pętli czasowych, zmiennokształtnych i niesamowitych zwierząt.

Premiera: 19 listopada 2014
Żony i córki
Elizabeth Gaskell
Świat Książki

Saga rodzinna autorki powieści Północ i Południe

Barwny obraz angielskiej prowincji w epoce wiktoriańskiej

Molly jest dorastającą córką lekarza w miasteczku Hollingford. Mimo że została osierocona przez matkę we wczesnym dzieciństwie, żyje beztrosko i szczęśliwie. Pewnego dnia dowiaduje się jednak, że jej ukochany ojciec postanowił ożenić się po raz drugi. Molly pogrąża się w rozpaczy. W tym dramatycznym momencie pomocną dłoń wyciąga do niej młodszy syn bogatych sąsiadów, Roger… 

Barwne i wyraziste w swojej różnorodności postaci bohaterów i skomplikowane relacje między nimi ukazują złożone stosunki społeczne w XIX-wiecznej Anglii. Interesujące losy dwóch rodzin o odmiennym statusie zapowiadają również nadchodzące zmiany obyczajowe i polityczne.

Premiera: 19 listopada 2014
Północ i Południe
Elizabeth Gaskell
Świat Książki

Wymarzona lektura dla miłośników Jane Austen i sióstr Brontë. Niezapomniana historia o miłości, w której dobroć serca staje naprzeciw bezwzględnej walki o przetrwanie.

Margaret Hale i John Thornton to niezwykła para. Ona, dobra i wrażliwa na ludzką krzywdę, pochodzi z zamożnego południa Anglii. On, przemysłowiec z północy i znajomy jej ojca, uważa, że najważniejsze są prawa ekonomii. Poznają się, gdy Margaret wraz z rodziną przenosi się z zielonego Helstone do robotniczego Milton. W zadymionym mieście młoda kobieta odkrywa świat, o jakim nie miała pojęcia: pełen biedy, chorób i nieustannego wiązania końca z końcem. Tak właśnie wygląda życie pracującej dla Thorntona rodziny Higginsów, z którą się zaprzyjaźnia. Gdy w fabryce wybucha strajk, Margaret nie ma wątpliwości, po czyjej stanąć stronie. Ale w dramatycznej sytuacji to właśnie Thornton będzie potrzebował jej pomocy.

Poruszająca powieść społeczno-obyczajowa przypominająca klimatem naszą... Ziemię obiecaną.

ZAPOWIEDZI:

Premiera: 26 listopada 2014
Cesarz Cierni
Mark Lawrence
Papierowy Księżyc

Cesarz Cierni to brawurowe i na długo zapadające w pamięci zamknięcie trylogii Rozbite Imperium, jednego z najlepszych cykli mrocznej fantasy powstałych w ostatnich latach. Poprzednie tomy trylogii czyli Książę Cierni i Król Cierni okazały się bestsellerami.
W Cesarzu Cierni Mark Lawrence doprowadza wędrówkę swego antybohatera do elektryzującego finału. Ostatnia droga Jorga Ancratha ku spełnieniu jego wielkich ambicji jest niezapomnianą literacką podróżą, której żaden miłośnik fantasy z najwyższym znakiem jakości nie może przegapić.

By zdobyć tron, trzeba odbyć podróż. Droga, którą podążasz, nawet ta wybrukowana dobrymi intencjami, może prowadzić do piekła. Ja nigdy nie kierowałem się dobrymi intencjami.
Zgromadzenie Stu niczym sępy rozszarpuje ścierwo Imperium. Podczas gdy obradują, Martwy Król wykonuje swój ruch, a ja kontruję go swoim. Świat rozpada się, czas dobiega końca, my zaś trzymamy się kurczowo pozostałych nam dni. Przyszłość jest oślepiająco jasna, a ci, którzy w nią spojrzą, pierwsi spłoną.

Dziś nadszedł czas, do którego zmierzało całe nasze życie. To mój czas. Stanę przed radą Stu, a oni mnie wysłuchają. Nikt żywy, ni umarły nie powstrzyma mnie przed zdobyciem tronu. Jeśli mam być ostatnim cesarzem, niech tak będzie. Z tego miejsca zawracają mędrcy, a święci padają na kolana, wzywając swego Boga. To ostatnie mile, bracia. Nie myślcie, że was ocalę. Nie myślcie, że nie posłużę się wami. Jeśli macie choć trochę rozumu, uciekajcie stąd. Jeśli macie duszę, módlcie się. Walczcie, jeśli macie odwagę. Tylko nie podążajcie za mną…
…bo gorzko pożałujecie.

Premiera: 26 listopada 2014
Zmiana
Hugh Howey
Papierowy Księżyc

Przyszłość, mniej niż pięćdziesiąt lat od dnia dzisiejszego. 
Świat nadal jest taki, jakim go znamy, a czas wciąż biegnie swoim dawnym rytmem. 
Prawda jest jednak taka, że nasz czas się kończy.
Garstka wpływowych ludzi wie, co nas czeka. Przygotowują się. Próbują nas ochronić.
Wyznaczają dla nas ścieżkę, z której już nigdy nie zdołamy zawrócić.
Ścieżkę, która poprowadzi do zniszczenia; ścieżkę, która zawiedzie nas głęboko pod ziemię.
Karty historii silosu czekają, by je zapisać.
Nasza przyszłość wkrótce się zacznie.

"Hugh Howey Silosem stworzył nowy klasyk literatury science-fiction! Porywająca fabuła i pełna detali proza wciągnie cię momentalnie i sprawi, że poczujesz się jakbyś sam znajdował się z bohaterami w głębi silosu. Tylko w przeciwieństwie do nich nie musisz się spieszyć, aby go opuścić". 
- Ernest Cline, autor bestselleru "Player One".

Premiera: 3 grudnia 2014
Love, Rosie
Cecelia Ahern
Akurat

Cecelia Ahern to autorka wielu powieści miłosnych, które zachwycają miliony czytelniczek na całym świecie. Do dziś niejedna z nich marzy o takiej miłości jak w „P.S. I love you”. Tymczasem na ekrany kin wchodzi ekranizacja kolejnej książki autorki „Love, Rosie”.

Rosie i Alex od najmłodszych lat są nierozłączni. Dziecięca przyjaźń z każdym dniem przeradza się w młodzieńczą miłość. Życie zadaje im jednak okrutny cios – rodzice Alexa przeprowadzają się z Irlandii do Ameryki, a chłopak nie ma innego wybory jak tylko pojechać tam z nimi. Przyjaźń i miłość zostają wystawione na próbę czasu i tysięcy kilometrów. Czy rozłąka zniszczy w nich zalążek tego pięknego uczucia, czy pokaże, jak wiele dla siebie znaczą? Czy los da im kolejną szansę? Czy zdobędą się na odwagę, by przyznać sami przed sobą, że wraz z wiekiem ich uczucia przybierały na mocy.

Oto kolejna wzruszająca powieść Cecelii Ahern, która pokaże, jak pięknym i potężnym uczuciem jest miłość.

Premiera: 22 stycznia 2015
Niewybaczalne
Isabel Wolff
Prószyński i S-ka

Jenni jest ghostwriterem – zarabia na życie, spisując cudze historie. Lubi tę pracę – prześladowana przez tragedię z dzieciństwa woli cudze wspomnienia od własnych, o których za wszelką cenę próbuje zapomnieć. Przy okazji kolejnego zlecenia poznaje Klarę, która podczas II wojny światowej została zesłana przez Japończyków do obozu na Jawie. Po wielu latach milczenia Klara postanawia opowiedzieć bliskim o swoich wstrząsających przeżyciach, a Jenni ma jej w tym pomóc. Historie obu kobiet okazują się pod pewnymi względami podobne. Wspierając się wzajemnie, kobiety spróbują rozprawić się z demonami przeszłości i zacząć życie na nowo. Czy im się uda?

Napisana z niezwykłą wrażliwością historia, od której nie sposób się oderwać.
- Rachel Hore

* * *

Znaleźliście coś dla siebie? Ja na pewno muszę dorwać nowe wydania obu powieści Elizabeth Gaskell od Świata Książki  te okładki w kwiatki z serii "Angielski ogród" są po prostu doskonałe! <3  Mam także ogromną ochotę na nową książkę Cecelii Ahern oraz na ostatni tom trylogii Marka Lawrence'a :)

19 komentarzy:

  1. Mój następny zakup to na pewno Miasto cieni oraz część pierwsza, bo ogromnie intryguje mnie ta saga:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Love, Rosie zapowiada się super! :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla siebie jedynie, co przypadło mi do gustu, to "Cesarz Cierni". Nic po za tym, gdyż reszta to nie moja tematyka. [ Szept Myśli ]

    OdpowiedzUsuń
  4. Zabiorę się na pewno za "Love, Rosie", jak również za ekranizację. Zdecydowanie przemawia do mnie Lily Collins

    OdpowiedzUsuń
  5. Za dużo, zdecydowanie za dużo!

    OdpowiedzUsuń
  6. "Love, Rosie" to tylko nowy tytuł i nowa okładka, ale książka dość stara - wcześniejszy jej tytuł to "Na końcu tęczy" - powieść z 2004 roku :)
    Ciekawi mnie tytuł "Żony i córki"

    OdpowiedzUsuń
  7. "Niewybaczalne" brzmi ciekawie.. Książek Elizabeth Gaskell jeszcze nie czytałam, ale mam w planach. Piękne wydania ;)

    http://pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. "Love Rosie" już mam. A marzę o nowej książce Kinga!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo czekam na "Miasto cieni" i zastanawiam się nad "Love, Rosie" :)

    OdpowiedzUsuń
  10. BIORĘ WSZYSTKO!
    Okej. Więc pierwsza pozycja zapowiada się strasznie intrygująco i bardzo się cieszę, że mi ją przedstawiłaś, bo pojęcia bym nie miała, że takie coś istnieje.
    "Miasto Cieni" koniecznie będę musiała sobie zamówić, mimo, że pierwszy tom jeszcze jest nieprzeczytany ^^ Czuję, że będzie warto!
    Elizabeth Gaskell MUSI u mnie wylądować, bo zgadzam się, że cała seria wygląda cudownie, mam zamiar kolekcjonować ją całą ^^ Mimo, że na razie mam tylko 'Dumę i Uprzedznie'. Od czegoś trzeba zacząć, nie? :D
    Cała seria Marka Lawrence'a ogromnie mnie kusi już od jakiegoś czasu, ale mijam się z nią. :( Może grudniowe polowanie będzie bardziej obfite. :(
    O "Zmianę" mam zamiar poprosić na Boże Narodzenie. :) W tamtym roku dostałam "Silos", więc w tym roku mogę dostać kontynuację ^^
    "Love, Rosie" chciałabym... ale podejrzewam, że szybko nie trafi w moje ręce. :(
    Także życzę pozytywnych łowów!
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  11. Gorąco polecam "Love, Rosie" - magiczna książka :)

    OdpowiedzUsuń
  12. To wydanie "Północy i południa" wkrótce będzie moje! Co prawda już czytałam, ale niektóre książki po prostu musi się mieć na półce, aby do nich wracać kiedy tylko się zechce :)

    OdpowiedzUsuń
  13. 'Zmiana' i 'Love, Rosie' chciałabym przeczytać :)

    pozdrawiam, naczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Na ,,Żony i córki" mam największą chęć !

    OdpowiedzUsuń
  15. Jakoś nic mnie nie zainteresowało z tych książek. Ale może na Ahern się skuszę. Zobaczymy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mój absolutny must have to "Love, Rosie"! :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Czytałam Wolff "Kolekcję" i podobała mi się więc może i nowa jej pozycja też by mi przypadła do gustu....może będzie z czasem w bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  18. "Love, Rosie"mnie interesuje :)

    OdpowiedzUsuń

Ten blog tworzę dla Was i każdy Wasz komentarz to dla mnie motywacja do dalszego pisania. Dziękuję, że jesteście tu ze mną! :)