11 lipca 2011

"Wieczni" Alma Katsu

"To opowieść o sile miłości, która demoralizuje, skłania do popełniania najgorszych zbdorni, i o odwadze, by dla uczucia poświęcić się i zyskać rozgrzeszenie.

Kiedy doktor Luke Findley rozpoczyna wieczorny dyżur w szpitalu w St. Andrews – małym miasteczku w najbardziej wysuniętym na północ zakątku Maine – spodziewa się kolejnych pacjentów z drobnymi obrażeniami i ofiar awantur domowych, tymczasem policja przywozi młodą kobietę, Lanny. Dziewczyna jest oskarżona o zamordowanie człowieka i pozostawienie jego ciała w lesie. Lanny twierdzi, że oboje mieszkali w miasteczku dwieście lat temu....

Człowiek w lesie, Jonathan, jest synem założyciela miasteczka i miłością Lanny. Dziewczyna, chcąc go zatrzymać, popełnia straszliwy występek, a sprawy przybierają nieoczekiwany obrót. Na jej drodze staje uroczy, acz przerażający Adair, człowiek obdarzony ponadnaturalnymi mocami, wśród których jest też zdolność czynienia ludzi nieśmiertelnymi. Dzięki Adairowi Lanny wymyka się śmierci i wkracza w jego świat, świat niezwykłych rozkoszy zmysłowych i pozornie nieograniczonej władzy…"


Są rzeczy, za które prawdopodobnie oddalibyśmy życie, czyż nie? Mogą to być pieniądze, może wycieczka w nieznane, może spotkanie z idolem, bądź chęć konfrontacji z kimś, kogo dawno nie widzieliśmy. Może to być także ukochana osoba, za którą oddalibyśmy wszystko. Lecz często chęć poświęcenia nie niesie z sobą bezinteresowności. Często związana jest z tym nasza niepohamowana żądza posiadania...
 
Luke to zwyczajny facet pracujący jako lekarz w małym miasteczku na północy Stanów. Tego dnia, kiedy rozpoczyna się opowieść, jak zwykle wyszedł do pracy w przeświadczeniu, że będzie to zwyczajny dyżur. Nie mógł się jednak spodziewać, że przyjazd szeryfa z tajemniczą kobietą na zawsze odmieni jego życie. Doktor Findley poznaje drobną, śliczną dziewczynę, której na imię Lanore. Okazuje się, że policjanci znaleźli ją na szosie. Kobieta była wystraszona, prawdopodobnie z powodu czynu, jakiego dokonała.

Początkowo Luke uważa, że dziewczyna oszalała i nie zamierza w ogóle dać się wciągnąć w historię nieznajomej. Ma za zadanie ją zbadać, a następnie pozwolić władzom odeskortować ją na posterunek. Jednak młodej kobiecie udaje się zainteresować Luka, więc postanawia opowiedzieć mu swoją historię. Historię niedorzeczną i przerażającą. Historię miłości, która zmieniła całe życie Lanore. Miłości, która swój początek miała dwieście lat wstecz…


Cała recenzja na: 





Za książkę serdecznie dziękuję Paranormal Books!
Ocena blogowa 7/10.

I polecam trailer książki!

17 komentarzy:

  1. Jak wpadnie mi w łapki, to czemu nie:)
    Pozdrawiam i gratuluję ciekawej recenzji!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mimo zachęcającej recenzji, sądzę, że książki nie przeczytam. Po przeczytaniu już nawet samego opisu, jestem pewna, że nie przebrnęłabym przez tę lekturę, czytałam z dużo pozycji podobnych do tej ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam, że książkę mam od dawna ale jeszcze się do niej nie zabrałam. Coś mi się zdaje, że moja ocena będzie zbliżona do twojej...ale zobaczymy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna recenzja, chętnie sięgnęłabym po tą książkę, gdyż wydaje się być ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie przeczytam :) Wydaje się być całkiem interesująca :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wydaje mi się, że ludzie tak skłonni są oddawać życie, jak napisałaś na początku. ;) Życie za spotkanie z idolem? Chyba nie.
    A co do książki, to czekam na nią i mam na nią wielką ochotę! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka wydaje mi się przeciętna, ale jak będę miała okazję to napewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Brzmi interesująco... może przeczytam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Trailer może obejrzę, a nad książką się zastanowię. Trochę kusi mnie sprawa, że "główna akcja" zaczyna się 200 lat temu

    OdpowiedzUsuń
  10. ja chyba jak na razie sobie ją odpuszczę

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie czuję jakies straszniej potrzeby aby ją przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Silje, a nie słyszałaś o tekstach nastolatek, że umrą, jak zobaczą np Iana? Haha, takie teksty zawsze mnie bawią, a jednak są ludzie, który potrafią szastać życiem dla każdej możliwej głupoty. I o to mi tu chodziło ;)

    Książka nie jest zła, coś a'la Blask - czyli piękny język i oprawa, gorzej z wykonaniem. Lecz o ile w Blasku jest samo dobro, o tyle tu dokładne przeciwieństwo - mrok, złość, strach... Ale warto przeczytać, serio.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobrze się składa, że wygrałam tą książkę w konkursie, bo inaczej bym raczej po nią nie sięgnęła ;P Ale coś czuję, że to nie jest dobra lektura na wakacje, kiedy poszukuję raczej czegoś lekkiego. Twoja recenzja mimo wszystko mnie zachęciła, bo wcześniej kompletnie nie wiedziałam czego się po "Wiecznych" spodziewać, a teraz przynajmniej mam jakiś zarys w głowie ;) Przeczytam na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  14. Myślę, że najlepiej będzie przekonać się na własnej skórze, więc kiedy na nią trafię, to na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie wiem dlaczego, ale bardzo mnie do tej książki ciągnie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Gdzieś mi mignęła, ale dłużej się nad nią nie zastanawiałam. Póki co chyba zdania nie zmienię;)

    OdpowiedzUsuń

Ten blog tworzę dla Was i każdy Wasz komentarz to dla mnie motywacja do dalszego pisania. Dziękuję, że jesteście tu ze mną! :)