12 marca 2013

TOP 10: Książki do przeczytania w 2013 roku!

TOP 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu ma blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień na blogu KREATYWY.



W życiu każdego książkoholika przychodzi taki moment, w którym zdajemy sobie sprawę z tego, że wszystkich książek świata nie przeczytamy, choćby nie wiem co… smutna to myśl, bo zapewne niejedna z Was, miłe Panie i niejeden z Was, drodzy Panowie, złorzeczyliście na zbyt krótką dobę, zbyt wiele obowiązków, brak czasu, brak sił, aż w końcu – narzekaliście na wydawców, księgarnie itd., bo nie możecie doczekać się wydania kontynuacji swoich ulubionych serii. O tym mogłabym napisać dużo, a nawet jeszcze więcej, ale nie o tym chcę dziś opowiedzieć. Dzisiaj będzie trochę o marzeniach – o tym, co chciałabym przeczytać w 2013 roku, choć nie wiem, czy mi się to uda… a więc!


1. Vampire Empire 
 Clay & Susan Griffith

– marzę o tej serii w języku polskim. Mój angielski kuleje i w sumie nie ma co ukrywać, że w oryginale książkę czytałabym co najmniej rok czasu. A to jednak troszkę za długo, jeśli jest się głodnym przygód Greyfriara. Poza tym, gdy zobaczyłam okładkę do ostatniej części, oszalałam [to ta obok]! Jest CUDOWNA! <3 Błagam, niech ktoś wyda kontynuację Imperium Wampirów!


2. Oryginał Laury 
Vladimir Nabokov

– to dzieło Nabokova jest już od dawien dawna dostępne na rynku, ale… nigdy nie mogłam się zdecydować na jego zakup. W tym roku jednak planuję się zabrać do roboty i zdobyć, a następnie oczywiście z lubością przeczytać.


3. Angelfall 
 Susan Ee

– znam już tę powieść i niecierpliwie czekam na wersję papierową – nie wątpię, że przeczytam jeszcze z kilka, a może kilkanaście razy, bo ta książka jest BOSKA! Obawiam się, że to może być najlepsza (obok Gwiazd naszych wina) premiera tego roku! Niedługo moja recenzja przedpremierowa ;)


4. Motyl & Lewa strona życia 
Lisa Genova

Motyla już mam, jeszcze muszę zdobyć Lewą stronę życia i obie na pewno w tym roku przeczytam, nie ma bata!


5. Żelazna Królowa & Żelazny Rycerz  
Julie Kagawa

obawiam się, że wydania od Ambera się nie doczekamy, więc… z wielkim bólem będę musiała jakoś inaczej poznać kontynuację Żelaznego dworu. Och Ash, dla Ciebie wszystko! <3



6. Złodziejka książek 
 Markus Zusak

– wstyd nie znać, zwłaszcza, gdy książka od roku czeka na półce na swoją kolej. Dostałam ją na urodziny od przyjaciółki i cały czas myślę o tym, że warto byłoby w końcu zasiąść do tej lektury...


7. Rok 1984
George Orwell

– cały czas krążę wokół tej książki, ale nie mogę się za nią zabrać. Postanowienie na 2013 – przeczytać powieść Orwella!


8. Idiota 
Fiodor Dostojewski

– nie tylko marzę o tym, żeby przeczytać w końcu powieść Fiodora, ale także, by mieć ją na własność (choć nie ukrywam, próbowałam słuchać audiobooka niezły, ale jednak wolę poznać to dzieło tradycyjnie) <3 Czyli kolejny plan czytelniczo-zakupowy na ten rok ;)


9. Żony i córki & Północ i Południe  
Elizabeth Gaskell

– obie książki mam w swoich zbiorach od dawna, ale nie mogę się zebrać, żeby je ogarnąć (nie da się ukryć cieniutkie nie są). To stanowczo kolejny priorytet na mojej liście lektur do przeczytania w tym roku!


10. Trzy metry nad niebem & Tylko ciebie chcę 
 Federico Moccia

– zarówno Trzy metry nad niebem, jak i Tylko ciebie chcę mam już na półce. Ale to nie koniec moich planów – zamierzam zdobyć także inne serie tego autora – słyszałam o owych książkach tyle dobrego (z w pełni wiarygodnego źródła), że mogę te lektury kupować w ciemno. Mam nadzieję, że w tym roku zabiorę się w końcu za wszystkie dzieła Mocci.

***

Oczywiście top 10 to i tak za mało, by wypisać wszystkie książki, które mam w planach, ale te powyższe na pewno należą do priorytetowych :) Choć nie ukrywam, że większość moich planów pozostaje w sferze marzeń, bo po prostu czekam na wydanie kontynuacji, o których na razie ni widu ni słychu :( Np. Otchłań Gordona Smitcha wspaniała, mocna lektura. I co? Nie będzie kontynuacji. Albo Przyrzeczeni także musimy się obejść smakiem. Można oszaleć!

A Wy jakie macie plany? Przeczytaliście już którąś z wymienionych przeze mnie książek? A może mi podpowiecie, co jeszcze powinnam przeczytać w tym roku? :) 

Na koniec malutkie info w najbliższych dniach pojawi się w końcu recenzja książki Maria Antonina. Z Wiednia do Wersalu właśnie pracuję nad tym tekstem :) W sumie to będzie pierwsza recenzja napisana od dwóch tygodni... Stanowczo muszę się ogarnąć, bo stos książek do przeczytania ciągle się powiększa! xD

No i standardowo piosenka :)

35 komentarzy:

  1. Wyczekuję recenzji "Angelfall", ponieważ książka zapowiada się świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj, musisz szybko nadrobić Złodziejkę książek <3. Jest cudowna, zakochałam się w niej i mam nadzieję, że w niedalekiej przyszłości zasili szeregi mojej biblioteczki. :) Zazdroszczę Ci jej, wiesz o ym, prawda? :> :)

    OdpowiedzUsuń
  3. angielki <-- zjadłaś "s" ;) Angelfall sama muszę przeczytać ;) Rankingu nie robię, bo mam zbyt wiele takich książek, które muszę przeczytać :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za czujność! <3
      Jak widać - wyszłam z wprawy, skoro już takie błędy popełniam -.- jest źle ze mną, oj źle.

      Usuń
  4. 10 - musisz przeczytać, nie ma innej opcji, ja te dwie książki wychwalam na prawo i lewo, moim zdaniem świetne :))
    6 i 8 - też chcę w odległym "kiedyś" przeczytać
    7 - też nie mogłam się długo przybrać, ale naprawdę warto znać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Złodziejkę książek obowiązkowo Tirin :D W co do pozostałych to mam to samo - bardzo chcę je przeczytać. Trzymam kciuki żeby Ci się udało! ^^

    OdpowiedzUsuń
  6. O, Agelfall też muszę przeczytać. Z niecierpliwością wyczekuję Twojej recenzji :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Większość sama chętnie przeczytam:)) Także czas zacząć poszukiwania;D

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam "Trzy metry nad niebem", "Tylko ciebie chcę" i "Złodziejkę książek" (koniecznie zabierz się za nią, jak najszybciej! ;)). A sama ciekawa jestem "Lewej strony życia" ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Powieści Gaskell są cudowne. Bardzo Ci je polecam. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. "Trzy metry nad niebem" to świetna książka. Uwielbiam tego autora :)

    OdpowiedzUsuń
  11. oo te dwie książki Gaskell też mam w planach:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ooo... widzę, że ty także zabierasz się za "Rok 1984" :P

    OdpowiedzUsuń
  13. "Angelfall" mam w planach. :3 Żadnej z książek nie czytałam,a nadzieja umiera ostatnia, więc sobie sialalala czekam na kontynuację "Żelaznego Dworu". :<

    OdpowiedzUsuń
  14. "Złodziejkę książek" zacznij choćby zaraz - przeczytasz migiem i będziesz żałować, że tak szybko się skończyła.

    OdpowiedzUsuń
  15. O, pod "Złodziejką książek" mogę spokojnie się podpisać, nie tracę nadziei, że i mnie będzie dane przeczytać ją w tym roku:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  16. Widzę kilka książek z twojej listy, które sama koniecznie muszę przeczytać. Czekam z niecierpliwością na kontynuację "Róży z Wolskich" oraz "W otchłani". Planuję również sięgnąć po tytuły z listy BBC i bardziej zapoznać się z polską fantastyką:)

    OdpowiedzUsuń
  17. O, Nabokova widzę! :) Ja teraz sobie "Adę Albo Żar" słucham w formie audiobooków. Książka wymaga koncentracji, ale język, emocje... wspaniałe. :>

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale mi narobiłaś apetytu na Angelfall! Jeszcze bardziej pragnę tą ksiażkę przeczytać;) No i Żelazna córa też jeszcze przede mną... Mam nadzieję, że niebawem uda mi się zapoznać z tą serią, bo zachwalana. Mnie też irytuje fakt, że serie są niedokańczane. Albo nawet kontynuacje są niewydawane. Demi monde mi też Amber raczej nie wyda kontynuacji, a książka była niesamowicie zaskakująca i bardzo wciągając. Jestem osobą dość spokojną, a jak mi przerywano czytanie Demi monde naprawdę ostro się irytowałam!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja nie mam żadnych planów. Będę czytać, co los przyniesie :-)
    Uwielbiam Nabokova, ale tej książki jeszcze nie czytałam. "Idiotów" mam w planach, to jeden z moich ulubionych pisarzy.
    Dzieła pani Gaskell oraz Moccia również chcę przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  20. Polecam "Złodziejkę książek". Na pewno się nie zawiedziesz ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Lisę Genovę sama mam w planach, "Złodziejkę książek" chcę przeczytać nie pamiętam już od kiedy, a i ostatni punkt mnie zaintrygował :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Mnie powoli przeraża ilość książek, które wrzucam na listę CHCĘ PRZECZYTAĆ. Na półce czeka kilka nowiutkich lektur, które wielu wychwala w recenzjach, a ja odkładam je na „lepsze czasy”… Ale na pewno chciałbym przeczytać w tym roku „Baśniarza”, „Złomiarza”, „Ruth” i na dokładkę coś o podróżach np. „ Przez pustynie na ośnieżone szczyty”.

    OdpowiedzUsuń
  23. Życzę, aby udało Ci się zrealizować te plany!

    OdpowiedzUsuń
  24. Również chętnie sięgnęłabym po Złodziejkę Książek:)
    Idiotę i 1984 polecam!

    OdpowiedzUsuń
  25. "Złodziejka książek" to wspaniała powieść, którą zapamiętam do końca życia. Życzę Ci, żebyś mogła ją przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Kojarzę tylko książki Julie Kagawa :) I sama chcę je przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Zaintrygowałaś mnie książką "Angelfall"! Panią Gaskell też mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  28. nr.6 jak najbardziej popieram ,ale z numerem 10 mam złe wspomnienia... Styl Mocci jakoś do mnie nie przemawia.

    OdpowiedzUsuń
  29. Czytałam "Trzy metry nad niebem", muszę mieć "Angelfall" <3

    OdpowiedzUsuń
  30. Życzę Ci realizacji książkowych planów:) Ja przerwałam 1984 i muszę do niego wrócić.

    OdpowiedzUsuń
  31. Z mojej ogromnej listy trudno byłoby wybrać chociaż dwadzieścia najpilniejszych, a co dopiero dziesięć.
    Sama mam ochotę na kontynuację "Żelaznego dworu", więc chyba nie pozostaje mi nic innego jak sięgnąć po anglojęzyczną wersję.

    OdpowiedzUsuń
  32. Z tej dziesiątki czytałam Orwella - zostawia ślady na psychice :) Sama czekam na kolejną częśc "Pieśni Lodu i Ognia" którą autor podobno pisze. Może uda mu się skończyć w tym roku? Fajnie by było :)

    OdpowiedzUsuń
  33. O tak na lewą stronę życia czekam! Muszę ją sobie zamówić:)

    OdpowiedzUsuń

Ten blog tworzę dla Was i każdy Wasz komentarz to dla mnie motywacja do dalszego pisania. Dziękuję, że jesteście tu ze mną! :)