11 czerwca 2014

Czerwcowy stosik książkowy & zapowiedzi!


Dzisiaj mój kumpel Sid postanowił zaprezentować Wam skromny stosik książkowy z nabytków, które zgromadziłam w ostatnim czasie. Nie ma tego dużo, ale przyznam szczerze, że jestem z nich bardzo zadowolona - to były przemyślane wybory. A więc: Teraz ją widzisz Joy Fielding to nabytek własny (a w zasadzie to prezent od przyjaciółki, który sama sobie wybrałam). Najnowszą powieść Lisy Kleypas Bez pamięci zdobyłam z wymiany, podobnie  jak powieść Musso - Ponieważ cię kocham. Natomiast powieść Cecelii Ahern Pora na życie to egzemplarz recenzyjny od Świata Książki (dziękuję za niego Patrykowi), a Miecz Radogosta Juraja Červenáka to egzemplarz do recenzji od Instytutu Erica. I zapewne właśnie te dwa ostatnie tytuły zostaną przeze mnie zrecenzowane w pierwszej kolejności :)

Chciałam także pochwalić się moim dziełem, jakim jest maskotka dla mojego chłopaka sprezentowana mu na Dzień Dziecka - niektórzy mówią, że to męska wersja Hello Kitty :D Gdyby ktoś był ciekawy kwestii technicznych - kotka uszyłam z filcu (niebieski plus kawałeczek różowego na języczek), czarnej muliny (wyszyta buźka plus zaszycie krawędzi maskotki) oraz kokardki dla ozdoby. W środku oczywiście znajduje się wata :) Obok maskotki zaś leży wisiorek, który kupiłam przy okazji wizyty w Fundacji Ochrony Mebli Zabytkowych w Zgierzu (zwanym Miastem Tkaczy) :) Prawda, że śliczny?


Na koniec proponuję króciutki przegląd kilku interesujących mnie nowości i zapowiedzi - na pewno rozejrzę się za tymi tytułami :)

DZISIEJSZA PREMIERA:

11 czerwca 2014
Poszukiwany Colin Firth
Mia March
Świat Książki

Kolejna powieść autorki bestsellerowego „Klubu filmowego Meryl Streep” opowiada o mieszkańcach małej nadmorskiej miejscowości w Maine, których elektryzuje wiadomość o planach nakręcenia w ich okolicy filmu z Colinem Firthem w roli głównej.

Dziennikarka Gemma Hendricks, która straciła pracę i rozstała się z mężem, jest święcie przekonana, że przeprowadzenie wywiadu z aktorem uratuje jej karierę i małżeństwo. Jednak to chwytająca za serce historia dwóch miejscowych kobiet pochłonie ją bez reszty. Bea Crane przybywa do miasteczka po tym, jak dowiedziała się, że była adoptowanym dzieckiem. Z ukrycia obserwuje swoją biologiczną matkę, Veronicę Russo, z którą nie jest jeszcze gotowa się spotkać. Veronica, trafiając w końcu na plan filmowy jako statystka, zmuszona zostaje do przeanalizowania całego swojego życia…

ZAPOWIEDZI:

18 czerwca 2014
Drogie maleństwo
Julie Cohen
Filia

Claire i Ben, z pozoru idealne małżeństwo, od wielu lat bezskutecznie starają się o dziecko. Kolejne porażki kładą się cieniem na ich związku. Claire jest gotowa zrezygnować z marzenia o założeniu rodziny i żyć dalej, Ben nie chce dać za wygraną. I wtedy jego najlepsza przyjaciółka proponuje, że podda się sztucznemu zapłodnieniu i urodzi im dziecko. 
Romily jest przekonana, że poradzi sobie w roli matki zastępczej, skoro samotnie wychowuje córkę i nie chce mieć więcej dzieci. Jednak ciąża z Benem wyzwala w niej burzę emocji, tym większą, że jest on jedynym mężczyzną, na którym kiedykolwiek jej zależało.
Romily i Claire stają przed dylematem: która z nich powinna zatrzymać przy sobie ukochane maleństwo… i ukochanego mężczyznę.

20 czerwca 2014
Maria Antonina. Z pałacu na szafot
Juliet Grey
Bukowy Las

Porywający obraz pierwszych lat rewolucji francuskiej i ostatnich dni osławionej władczyni Francji.
Wersal 1789 rok. Kiedy wzbierająca rebelia dociera do bram pałacu, w spokojnie płynące, dostatnie życie Marii Antoniny wdziera się gwałt i przemoc. Jej dawniej lojalni poddani dążą do obalenia monarchii, więc dziedzicom korony francuskiej grozi śmiertelne niebezpieczeństwo. 
Po wymuszonej przeprowadzce do pałacu Tuileries rodzina królewska żyją w oku rewolucyjnego cyklonu. Zewsząd otaczają ją wrogowie, a sojuszników pozostała zaledwie garstka. Choć większość gróźb politycznych wymierzona jest bezpośrednio w królową, Maria Antonina nie przestaje być lojalną żoną i matką, wiernie stojącą u boku swojego męża, Ludwika XVI, ze wszystkich sił chroniącą dzieci. W tajemnicy przed nieprzyjaciółmi szuka sposobów wydostania rodziny ze szponów rebeliantów, wkrótce przekonuje się jednak, że przed niebezpieczeństwem nie ma ucieczki i że żadne z nich nie uniknie straszliwego losu.
O to, czy Maria Antonina była przyjacielem czy wrogiem francuskiego ludu, historycy będą spierać się nadal. Grey ukazała kontrowersyjną królową jako osobę pełną wdzięku i ludzkich uczuć.

* * *

Nie mogę się doczekać ostatniej części trylogii o Marii Antoninie - jeśli ktoś z Was jeszcze nie zna tej opowieści, to szczerze polecam. Książkę z serii Leniwa niedziela - Poszukiwany Colin Firth - mogę brać w ciemno (to wyjątkowo udana seria pełna wspaniałych historii), natomiast Drogie maleństwo wydaje się być wyjątkowo wzruszającą książką, dlatego mam w planie po nią sięgnąć. A Wy? Coś Was z tego zestawienia zaciekawiło? :)

PS Sesja chyli się powoli ku końcowi, więc pomału wracam do życia i do blogowania :) Nareszcie <3

34 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Można takiego zdobyć w Żabce :) https://zabka.pl/pl/epokowa-oferta/opis-promocji

      Usuń
  2. Ostatnia książka z twojego stoisku i to coś o marii antoninie. No i Sid ♥
    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Porę na życie serdecznie polecam :) A te zapowiedzi, które przedstawiłaś i mnie interesują ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Siiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiid! <3 Mam rozumieć, że każdy Twój kolejny stosik będzie z Sideeeeem? ;D Maskotka bombowo Ci wyszła (znalazłaś poradniki tak, jak Ci mówiłam, czy leciałaś na żywioł? :P), a wisiorek cudny ;)
    Jeśli chodzi o zapowiedzi, to z chęcią zajrzę do "Drogiego maleństwa" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znalazłam zdjęcie takiego kotka w necie :) Tak mi się spodobał, że stwierdziłam, iż to będzie świetny prezent dla mojego chłopaka :) A co do stosików - może jeszcze Sid się pojawi - jeśli będzie miał ochotę i nie będzie akurat spał :P

      Usuń
    2. Naprawdę śliczny wyszedł :). Chyba wkrótce sama będę musiała poszukać wzoru na maskotkę... Zostanę ciocią! :D

      Usuń
    3. Ojej, ciocia <3 Super uczucie, nie? Gratuluję i czekam na wyniki Twoich maskotkowych działań :D

      Usuń
  5. Jaki słodki Sid! I kotek z filcu! Gratuluję talentu! Ja takiego, nie mam za grosz ^^
    Odnośnie książek, to rzeczywiście cuda ci się trafiły! Najchętniej podebrałabym ci wszystkie, choć nie ukrywam, że chyba najbardziej interesuje mnie "Pora na życie", dlatego cieszę się, że niedługo recenzja :)
    Zapowiedzi naprawdę intrygująco i chętnie poczytałabym wszystkie, ale jeśli miałabym wybierać, to postawiłabym na "Marię Antoninę". :)
    Pozdrawiam i życzę pozytywnych wrażeń z książek, a także przyjemnego czytania :)
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też z tym "talentem" różnie bywa, po prostu trzymałam się wzornika i się udało, chociaż zawsze mogłoby być lepiej. Ale ogólnie kotek mi też się podoba - może wymyślę za jakiś czas także inne zwierzątka i będę szyła takie maskotki na prezenty :)

      Usuń
  6. Piękny stos!!! Miłego czytania! Masz świetnego Sida :P
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka Ahern bym Ci podebrała :) Życzę udanej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio kupiłam jedną z książek Joy Fielding na próbę i jestem ciekawa, czy przypadnie mi do gustu. Opis zwiastuje trudną tematykę, a to zawsze mnie ciekawi. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaki wspaniały Sid! Jejku świetny po prostu. Masz "Miecz Radogosta"! Czytaj czytaj, bo jestem ciekawa Twojej opinii ;-) Ja niestety jeszcze nie zabrałam się za jedynkę, ale już mam na szczęście. No i kotek wprost przepiękny. Zazdroszczę chłopakowi :-) Ja miałam urodziny w dzień dziecka i o swoim chłopaku niestety nie pomyślałam ;-) No nic nadrobi się :-)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsza część powieści Červenáka była doskonała, więc myślę, że Radogost też mi się spodoba. Ale nie zapeszam - zobaczymy, jak przeczytam ^^ Dziękuję za opinię o kotku - jestem z niego bardzo dumna. A co do Sida - zgadzam się ;D Przy następnym stosiku poznacie kolejnego mojego kumpla :P

      Usuń
  10. Poszukiwany Colin Firth - tytuł mnie wbił w krzesło, muszę koniecznie się wokół tej książki zakręcić! ;p Co tu dużo mówić, nazwisko gwiazdy zawsze w sprzedaży książki pomoże, a już szczególnie takiej, która kultowo wskoczyła do stawu. O Marii Antoninie też możnaby z przyjemnością poczytać. Zauważyłaś, jak podobnie wyglądają okładki z bucikami i motylkiem?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście podobny motyw z dłońmi :) Akurat tak mi się zestawienie okładek zgrało :D A co do tytułu książki, rzeczywiście nazwisko Colina przyciąga :D Uwielbiam tego aktora!

      Usuń
  11. Ojej - Drogie maleństwo - okładka mnie urzekła :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie no Sid i kotek wymiatają :D a tak poza tym bardzo miłe dla oka lektury, świetnie spędzisz czas :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ahern i Musso! Podkradłabym, oj podkradła!

    OdpowiedzUsuń
  14. Z twojego stosiku czytałam jedynie ,,Bez pamięci'', nawet mi się podobało, chociaż mogło być odrobinę lepiej.
    Jeśli chodzi o nadchodzące premiery, to mam już na swojej półce ,,Drogie maleństwo'' i niebawem będę czytać.Reszta mnie jakoś nie zainteresowała.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawi mnie "Pora na życie". A co do "19 razy Katherine"... oczywiście muszę przeczytać! Do tej pory zapoznałam się tylko z "Gwiazd naszych wina", ale mam w planach kupno innych powieści tego autora, bo jest zachwycający po prostu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety trochę się zawiodłam na ostatniej wydanej książce Greena, czyli na Szukając Alaski. 19 razy Katherine to jego druga powieść, więc może będzie lepsza od Alaski. Czekam na opinie :)

      Usuń
  16. ''Miecz Radogosta'' - również dostałam od Erici i nie mogę się doczekać jej lektury. Długo trzeba było czekać na drugą część trochę i jestem strasznie jej ciekawa :)) Oprócz tego super nabytki - miłego czytania! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, ja mam obawy trochę, że przez to długie czekanie na kontynuację Władcy wilków, będę musiała sobie najpierw odświeżyć lekturę pierwszej części, nim się zabiorę za Radogosta. Łatwo bowiem pominąć jakieś istotne wątki. Ale nie ukrywam, że jestem bardzo szczęśliwa, że książka do mnie dotarła. Mam nadzieję, że na kolejny tom nie będziemy musieli znowu tyle czekać...

      Usuń
  17. Ze stosika nic nie czytałam, ani nawet nie słyszałam, ale tytuły ciekawią. Tobie zyczę miłej lektury. :)
    Kotek cudowny, marzyłabym o takim prezencie, jeszcze własnoręcznie wykonany, cudo. :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komplement dotyczący kotka - zależało mi właśnie na tym, by maskotka była wykonana własnoręcznie i choć miałam obawy, że mi się nie uda jej uszyć, to jednak zaryzykowałam. I udało się ;D

      Usuń
  18. Zakupiłam wczoraj książkę "Pora na życie" jestem jej bardzo ciekawa :)
    Miłego czytania życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Z chęcią przygarnęłabym "Porę na życie". A "Drogie maleństwo" przyszło do mnie w piątek i już nie mogę się doczekać lektury! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. "Porę na życie" chciałabym i ja- tyle dobrego się o tej powieści słyszy. ;) Książkę Musso także widziałabym w swoich łapkach- jakiś czas temu czytałam "Wrócę po ciebie" i powieść ta totalnie skradła moje serce. :)
    Miłej lektury!

    OdpowiedzUsuń
  21. Jakie fajne pluszaki! <3
    Jestem pewna, że doskonale wiesz co mnie z tego zestawiania zainteresowało, więc nawet nie będę pisać. :D

    OdpowiedzUsuń
  22. Najbardziej z powyższych książek chciałabym przeczytać ''Porę na życie'' :)

    OdpowiedzUsuń

Ten blog tworzę dla Was i każdy Wasz komentarz to dla mnie motywacja do dalszego pisania. Dziękuję, że jesteście tu ze mną! :)