12 czerwca 2011

"Neva" Sara Grant

"Zakochana, odważna, ryzykująca wszystko
Szesnastoletnia Neva ma już dosyć kłamstw. Nie zna odpowiedzi na pytania, których nie może nawet zadać głośno: Dlaczego jej kraj jest odcięty od świata zewnętrznego nieprzenikalną kopułą energii? Dlaczego ludzie znikają bez śladu? Co się stało z jej babcia, która.. pewnego dnia nie wróciła do domu? Neva wraz ze swoją najlepszą przyjaciółką Sanną postanawia poznać odpowiedzi na dręczące ją pytania. Nie zamierza dłużej posłusznie przestrzegać przepisów i zasad. Na dodatek zakochuje się w chłopaku, który powinien być dla niej tabu, i naraża na śmiertelne niebezpieczeństwo...

TOTALITARNA WŁADZA
ODWAŻNA DZIEWCZYNA, KTÓRA RYZYKUJE WSZYSTKO DLA MIŁOŚCI I WOLNOŚCI

Rząd twierdzi, że kopuła pod napięciem, tak jak drakońskie prawo oraz system nakazów i zakazów, ma zapewnić obywatelom bezpieczeństwo. W rzeczywistości jednostka nie ma żadnych praw, żadnej możliwości wyboru. Lata odizolowania od świata zewnętrznego odcisnęły piętno na wyglądzie obywateli - są do siebie bardzo podobni. Nastolatki, żeby się odróżnić od rówieśników, robią sobie na ciele charakterystyczne znaki. Nevie taki protest nie wystarcza, przekonuje przyjaciół do czynnego wystąpienia przeciwko polityce rządu. Pierwsza akcja protestacyjna pozornie się udaje, spiskowcy triumfują, jednak już następnego dnia przekonują się, że nic nie ujdzie im płazem. Wśród tych, którzy próbują walczyć z totalitaryzmem w Kraju, jest Braydon, ukochany Sanny, najlepszej przyjaciółki Nevy. Ale nie tylko Sanna go kocha - Neva wbrew własnej woli również zakochuje się w Braydonie..."


Spragnieni wolności

Wolność to marzenie każdego stworzenia żyjącego na świecie. Uznawana za sens istnienia, fundamentalne poczucie godności i napęd dla twórczej egzystencji, wydaje się być najważniejszą ideą wszelkich organizacji, narodowości i zrzeszeń, które skupiają wokół siebie ludzi. Bez wolności, zarówno tej mentalnej jak i fizycznej, życie nie ma wystarczającego smaku. Jednak zastanówmy się, czy jesteśmy pewni, że wiemy co oznacza wolność? Czy jesteśmy prawdziwie i definitywnie wolni?

Neva Adams, szesnastoletnia obywatelka Kraju, wie, iż życie w jej świecie powolnie zabija wszystkich ludzi.  Dlatego razem z przyjaciółką Sanną chce założyć grupę buntowników, którzy mieliby sprzeciwić się rządowi i ich polityce. Kraj, otoczony osłoną w kształcie kopuły, izoluje jej świat od świata zewnętrznego. Rząd twierdzi, że to dla dobra obywateli, Neva zaś pragnie wierzyć swojej babci, która niegdyś opowiadała jej o świecie zewnętrznym. Jednak babcia zniknęła wiele lat temu i Neva została sama z despotycznym ojcem oraz cichą matką.
Cała recenzja na:


Książkę otrzymałam od ParanormalBooks za co serdecznie dziękuję!

Ocena blogowa 9/10. A na koniec niemiecki trailer z tłumaczeniem ;)

23 komentarze:

  1. Mam wielką ochotę przeczytać tę ksiązkę. Trochę przypomina mi ona inną, chodzi mi konkretnie o ,,Dobrani''. Ciekawa jestem , czy w podobnym stylu jest utrzymana.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaką ja mam ochotę na tą książkę! Z pewnością w wakacje ją kupię, nie ma zmiłuj. :D Ciekawa recenzja.;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Będę musiała koniecznie ją przeczytać. Świetna recenzja i bardzo ciekawa okładka. Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę to w końcu przeczytać. Mam tylko nadzieję, że nie zawiodę się tak jak np. w przypadku "Dobranych".

    OdpowiedzUsuń
  5. Już nie mogę dłużej zwlekać, muszę przeczytać tę książkę :) Świetna recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetna recenzja, mnie się ta książka także strasznie podobała ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię książki tego typu, więc i tą z wielką przyjemnością przeczytam. Mam tylko nadzieję, że się nie zawiodę

    OdpowiedzUsuń
  8. no nie wiem sama... może kiedyś mi ktoś podsunie tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Recenzja, oczywiście jak wszystkie twoje, świetna! I zgadzam się z tobą w pełni książka była niesamowita. Nie mogę się wprost doczekać kontynuacji, jeśli takowa będzie.

    OdpowiedzUsuń
  10. No ja jak tylko zobaczyłam zapowiedź wiedziałam, że muszę przeczytać... Jest następną w kolejce książką do kupienia, czekamy na kasę :)

    Mircia

    OdpowiedzUsuń
  11. Może kiedyś, bo nie ciągnie mnie do niej za bardzo

    OdpowiedzUsuń
  12. Cieszą mnie strasznie wysokie oceny dla tej książki. Czeka na mnie - po sesji jako jedna z pierwszych na mojej liście do przeczytani ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja już mam lekturę "Nevy" za sobą i przyznaję, że książka przypadła mi do gustu. Ciekawie pomyślana fabuła z nieco 'mrocznym' elementem... Wspominam ją dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja zaczynam odnosić wrażenie, że rośnie nam kolejny, antyutopijny i postapokaliptyczny trend - jeszcze trochę, a nasz rynek będzie nimi zwyczajnie przesycony:/
    Niemniej po "Nevę" sięgnę z przyjemnością;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Planowałam ją przeczytać od dawna, a każda kolejna recenzja mnie w tym utwierdza. Niestety teraz nie mam zbyt dużo czasu na czytanie, ale po sesji obiecuje poprawę:D
    Też tak mam, że negatywne recenzje mnie zachęcają od przeczytania książki, bardziej od pozytywnych.

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam na nią wieeelką ochotę ;P

    OdpowiedzUsuń
  17. to coś dla mnie, chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Na razie sceptycznie byłam nastawiona do tej książki, ale po Twojej recenzji... Nie powiem, zaciekawiłaś mnie.

    OdpowiedzUsuń
  19. książka chodzi za mną już od dawna i nie spocznę póki jej nie dopadnę na jakiej promocji :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ach! Nie mogę się doczekać :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Strasznie ciekawi mnie ta książka, a pozytywne opinie, jakie zbiera, jeszcze bardziej mnie kuszą :D Przeczytam na pewno!

    OdpowiedzUsuń
  22. To nie jest paranormal ale książka jest wyjątkowa CUDOWNA!!! mam nadzieję, że będzie kontynuacja a rzadko mi się zdarza czekać na nią tak niecierpliwie. Polecam wszystkim.

    OdpowiedzUsuń

Ten blog tworzę dla Was i każdy Wasz komentarz to dla mnie motywacja do dalszego pisania. Dziękuję, że jesteście tu ze mną! :)