04 grudnia 2011

"Bestia" Alex Flinn

"Jestem bestią.

Bestią. Niezupełnie wilkiem, niedźwiedziem, gorylem czy psem, ale czymś zupełnie nowym – okropnym stworzeniem, chodzącym na dwóch łapach. Stworzeniem z kłami i pazurami, któremu włosy wyrastają z każdego pora skóry.

Jestem potworem.

Myślicie, że mówię o świecie baśni? Mylicie się. Miejsce – Nowy Jork. Czas – teraz. To nie jest ułomność, ani choroba. Pozostanę już taki na zawsze – zniszczony – jeśli nie uda mi się zdjąć czaru. Tak, czaru, który rzuciła na mnie ta wiedźma z lekcji angielskiego. Dlaczego zmieniła mnie w bestię, która ukrywa się w dzień i grasuje w nocy? Powiem wam. Opowiem wam, jak byłem Kylem Kingsburym, gościem, z którym każdy chciałby zamienić się na miejsca. Miałem pieniądze, świetny wygląd i idealne życie. A potem opowiem wam, jak stałem się doskonale… potworny."


Próżność to taka dziwna cecha. Każdy wie, że jest zła , a jednak wszyscy jakby niepostrzeżenie ją w sobie pielęgnujemy. Czyż nie każdy dąży do tego, by wyglądać jak najlepiej, by ludzie go podziwiali? Czyż nie każdy chce się podobać – nie tylko innym, ale także sobie samemu? Czasami tak trudno zaakceptować siebie, kiedy dookoła wszyscy narzucają kanony piękna, kiedy liczy się powierzchowność. Kto by pomyślał, że jednak nie to jest najważniejsze… 

Kyle był idealny. Piękny i bogaty, mógł mieć wszystko, czego tylko pragnął. I korzystał z tego, że wszyscy się nim zachwycają. Idealna dziewczyna, tatuś, który dawał mu we wszystkim wolną rękę i wianuszek przyjaciół. Ale wtedy poznał ją – tajemniczą uczennicę, która zmieniła jego życie w koszmar, jakiego się nawet nie spodziewał. Raz na zawsze, nieodwracalnie wydobyła z niego to, co najistotniejsze – potwora, jakim w duszy był naprawdę.

Teraz Kyle nie ma nikogo. Nie ma przyjaciół, nie ma rodziny i nie ma swojego idealnego wyglądu. Zamieniony w bestię, ni to człowieka, ni zwierzę, został ukarany za swoją próżność. Jedyne, co może go uratować, to osoba, która dostrzeże w nim wartościowego mężczyznę, nie potwora. Lecz kto w dzisiejszych czasach da szansę szkaradnemu stworzeniu? Kto pokocha bestię?

Cała recenzja na:



Za książkę bardzo dziękuję portalowi ParanormalBooks!

Original: Beastly
Wydawnictwo: Galeria Książki
Data wydania: 7.09.2011
***

Oczywiście obejrzałam - na szczęście po lekturze - film z Alexem Pettyferem w roli głównej. I przyznam, że kicha straszna! W porównaniu z książką, film to jakaś parodia baśni, a nie współczesna wersja - czy Pettyfera w ogóle można nazwać bestią? Bo dla mnie to facet z kreskami na ciele i poszarpaną skórą. Totalna porażka. Ale dla zainteresowanych - TRAILER.
A teraz piosenka, przy której zawsze płaczę, a która towarzyszyła mi przy lekturze książki pani Flinn (nawiasem - Disney powinien dostać Oskara!):


21 komentarzy:

  1. Ciekawe nawiązanie do znanej chyba wszystkim postaci Bestii z bajki "Piękna i Bestia". Nie będę ukrywać, że bardzo lubiłam tę bajkę, miałam nawet nawet puzzle z jej bohaterami, figurkę Bestii grającą melodyjkę itp. I przyznaję, że po tak wysoko ocenionej lekturze, nabrałam na nią chęci, choćby dla porównania, dla przekonania się, czy wciągnę się w ten klimat odświeżonej i uwspółcześnionej historii.
    A jeżeli chodzi o film, to faktycznie dość dziwnie ucharakteryzowali tego chłopaka... Nie wygląda to zachęcająco...

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie przeczytam. Ile osób tyle opinii, ale skoro polecasz, to chyba dam jej szansę:))
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Już jakiś czas miałam ochotę poznać tę książkę, ale zawsze coś stało na przeszkodzie. Mam nadzieję, że teraz to się zmieni, bo tematyka nadal mnie intryguje ogromnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Od dawna chcę po nią sięgnąć, mam nadzieję, że wkrótce się uda ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na początku również myślałam, że to "odgrzewany kotlet", ale twoja recenzja przekonała mnie do tej książki. Dobrze, że filmu nie oglądałam, bo ten chłopak nie jest bestią z okładkowego opisu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Film widziałam już dawno, książka dopiero przede mną. Już nie mogę się doczekać kiedy po nią sięgnę:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Film oglądałam i nawet mi się spodobał, choć to nie moje klimaty, może na książkę też się skuszę, ale jedno jest pewne... bajki nic nie przebije!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak do tej pory spotykam się z samymi pozytywnymi ocenami tej książki i aż mnie paluszki świerzbią by ją zamówić (ale trzeba być wytrwałym w swoich postanowieniach :D). Na pewno w przyszłości trafi do moich zbiorów.
    A Disney wykonał świetną robotę robiąc bajkę. Jednak z moich najulubieńszych i najukochańszych...
    Najlepsza scena kiedy oboje kłócą sie po tym jak bestia uratował ją przed wilkami.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przeczytam napewno, no i dzięki takim recenzjom jak Twoja nie wytrwam w przekonaniu, że nie kupię żadnej książki przez najbliższe 3 miesiące. :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę powiedzieć, że sięgając po bestię nie spodziewałam się takiego dokładnego odwzorowania baśni... a je dostałam co jest ogromnym pozytywem! Mnie się bardzo ta książka spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
  11. To ten film był na podstawie książka "Bestia"? Dobrze wiedzieć,jakoś wcześniej nie skojarzyłam faktów. Film oglądałam i nawet mi się podobał,chociaż faktycznie,osoba tam przedstawiona wcale nie wyglądała jak bestia- to im się całkowicie nie udało. W każdym razie,muszę teraz tę książkę przeczytać;D

    OdpowiedzUsuń
  12. Mi film nawet przypadł do gustu, ale miło słyszeć, że książka lepsza, bo to ona będzie stała na mojej półeczce :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Film niezbyt przypadł mi do gustu, ale widzę, że warto dać książce szansę. :) Jeśli wpadnie w moje ręce, chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie zamierzałam czytać tej książki (a filmu oglądać tym bardziej), ale po tak wysokiej nocie chyba zmienię zdanie XD

    OdpowiedzUsuń
  15. Jako dziecko uwielbiałam disneyowską "Piękną i Bestię" Zachęciłaś mnie do sięgnięcia po książkę, która jak rozumiem, ma być odświeżeniem tej historii. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Polecasz?:) Bo zastanawiam się czy kupić :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Już czytałam , a historia mnie oczarowała ! :) I zgadzam się, że ksiazka jest nieporównywalnie lepsza od filmu :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Poluję na tę książkę już od pewnego czasu, bo lubię podobną tematykę i czytałam wiele pozytywnych recenzji :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetne stosiki. Sama marzę o niektórych pozycjach.

    OdpowiedzUsuń
  20. Na pewno przeczytam, na pewno przeczytam. *_*
    Co więcej, zamówiłam już tę książkę po angielsku. ;DD Mam nadzieję, że mi się spodoba tak jak Tobie.

    OdpowiedzUsuń

Ten blog tworzę dla Was i każdy Wasz komentarz to dla mnie motywacja do dalszego pisania. Dziękuję, że jesteście tu ze mną! :)