15 listopada 2015

Listopadowe zapowiedzi książkowe

Święta tuż, tuż, więc najwyższy czas przygotować listę książek, które chcielibyśmy dostać pod choinkę ;) Jest w czym wybierać, bo listopad obfituje w dobre premiery. Oto kilka najciekawszych:

WYSZŁO: 

Premiera: 4 listopada 2015
Siedem życzeń
Liliana Fabisińska, Natasza Socha i inni
Wydawnictwo: Filia

Babcia Agnieszka wraz z wnukiem przygotowują mazurski Pensjonat do świąt Bożego Narodzenia. Chociaż tego roku żaden z gość nie zapowiedział swojej wizyty, oni chcą stworzyć idealne święta.

Śnieg ciągle pada, zaspy uniemożliwiają jazdę samochodom, a prąd w całej okolicy zostaje odcięty. W małym pensjonacie koło Pięknej Góry, tej Wigilii, wbrew swojej woli, spotka się kilka rodzin. Okna Pensjonatu rozświetlą się, a jego pokoje wypełni gwar rozmów. Niespiesznych, i chociaż przypadkowych, pełnych nadziei na lepsze jutro.

Premiera: 4 listopada 2015
Podaruj mi miłość.
12 świątecznych opowiadań
Gayle Forman, Rainbow Rowell i inni
Wydawnictwo: Otwarte

W te święta 12 autorów powieści dla młodzieży, m.in. Rainbow Rowell, Gayle Forman i David Levithan, przyniesie Ci najpiękniejszy prezent.

Znana piosenkarka udaje kogoś innego, by uciec przed sławą. Skazany na prace społeczne młodociany przestępca musi wziąć udział w przygotowaniach do jasełek i zakochuje się w najbardziej nieodpowiedniej dla niego osobie. Dziewczyna adoptowana przez Świętego Mikołaja zastanawia się, czy dla miłości jest gotowa opuścić krainę elfów...

Nieważne, skąd pochodzisz, czy jesteś elfem czy zagubionym w świecie dorosłych nastolatkiem – uwierz w magię świąt! A jeśli nie uwierzysz – czy to oznacza, że ona nie istnieje? Przecież wszyscy pragniemy tego samego: by ktoś podarował nam miłość.


ZAPOWIEDZI:

Premiera: 16 listopada 2015
Garść pierników, szczypta Miłości
Natalia Sońska 
Wydawnictwo: Czwarta Strona

Rozgrzej się herbatą z miodem… czujesz, jak pachną pomarańcze i goździki?

Hanna to nowoczesna kobieta, która poświęca wszystko budowaniu kariery. Zraniona przed laty, postanawia, że już nigdy więcej się nie zakocha. Miłość to dla niej staromodny przeżytek, a relacje z mężczyznami opiera na przelotnych romansach. Do czasu.

Wiktor to człowiek sukcesu, który szturmem wdziera się w życie Hanki. Kobieta wkrótce przekonuje się, że jest nie tylko przystojny i czarujący, ale także troskliwy i opiekuńczy. Kiedy Hanka ulega rodzinnej atmosferze przy wspólnym wypiekaniu pierników, coraz trudniej jej poprzestać na niezobowiązującej relacji. Jakby tego było mało, popada w konflikt ze swoją przełożoną, której mąż jest jej dawnym ukochanym. Czy przeszłość stanie na drodze do szczęścia? „Garść pierników, szczypta miłości” to doskonały przepis na zimową opowieść o poszukiwaniu szczęścia. Spróbujesz?

Premiera: 17 listopada 2015
Rozkaz zagłady
James Dashner
Wydawnictwo Papierowy Księżyc

Zanim weszli do labiryntu padł rozkaz zagłady…

„Rozkaz zagłady” to długo wyczekiwany przez fanów prequel bestsellerowej trylogii „Więzień labiryntu”, która zawładnęła wyobraźnią czytelników na całym świecie.

Sądzili, że koniec świata już nastąpił.

Zanim powstał Dreszcz, zanim zbudowano Strefę, zanim Thomas znalazł się w Labiryncie, rozbłyski słoneczne wypaliły powierzchnię Ziemi, zabijając większość populacji globu.

Najgorsze dopiero nastąpi.

Mark i Trina byli tam, gdy to się stało. Przetrwali. Ale teraz wśród ocalałych szerzy się wirus. Wirus, który sprawia, że ludzie wpadają w morderczy szał. Nie ma leku. Nie ma dokąd uciekać. Są przekonani, że istnieje sposób, aby uratować tych, którzy ocaleli – jeśli uda im się przeżyć. Bo w tym nowym, spustoszonym świecie każde życie ma swoją cenę. A dla niektórych jesteś więcej wart martwy niż żywy.

Koniec to zarazem początek.

Premiera: 18 listopada 2015
Księga wyzwań Dasha i Lily
Rachel Cohn, David Levithan 
Wydawnictwo: Bukowy Las

Pełna wdzięku romantyczna historia z książkami, przedświąteczną gorączką i bożonarodzeniowym Manhattanem w tle.

„W środku znajdziesz wskazówki. Jeśli chcesz je poznać, przewróć stronę. Jeśli nie – proszę, odłóż notatnik na półkę”. Zainspirowana przez szczęśliwie zakochanego brata, szesnastoletnia Lily zostawia czerwony notatnik pełen wyzwań na ulubionej półce w swojej ulubionej księgarni. Notes czeka na odpowiedniego chłopaka, który odważy się podjąć grę. Ciekawski, ironiczny, lekko cyniczny Dash nie boi się zagadek - Księga Wyzwań staje się dla niego odskocznią od codzienności, której nieświadomie szukał. Dash i Lily urządzają podchody na wielką skalę - szukają notesu (i siebie) po całym Manhattanie. Podczas gry zaczyna rodzić się uczucie. Tylko czy na żywo zrobią na sobie równie dobre wrażenie, co na papierze? To może okazać się największym wyzwaniem...

Premiera: 18 listopada 2015
Sekretna herbaciarnia
Vanessa Greene
Wydawnictwo: Świat Książki

Charyzmatyczna dziennikarka Charlotte ma wybrać najlepsze herbaciarnie Wielkiej Brytanii.

Wie, że herbaciarnia Nadmorska to miejsce wyjątkowe, ale czy powinna podzielić się tym odkryciem z czytelnikami? Kathryn, samotna matka, dla której Nadmorska jest jedynym azylem, przekonuje Charlie, by nie umieszczała tej herbaciarni w swoim artykule, a w zamian zgadza się uczestniczyć w rekonesansie. Wraz z inną stałą klientką, Séraphine, francuską au pair pasjonującą się wypiekami, podróżują po kraju, odkrywając urocze zakątki. Ale żadna z nich nie przeczuwa, że te podróże pozwolą im odkryć coś jeszcze...

Premiera: 25 listopada 2015
Podwieczność #2:
Wieczna Więź 
Brodi Ashton
Wydawnictwo Papierowy Księżyc

Nikki Beckett mogła jedynie patrzeć, jak jej ukochany Jack poświęca się, by ją uratować. Chłopak zajmuje miejsce w Tunelach Podwieczności, by spłacić jej dług. Teraz Nikki żyje pożyczonym życiem, walcząc z wyrzutami sumienia. Jack co noc wraca do niej w snach, lecz jego energia słabnie. On powoli umiera.

Nikki jest zdesperowana i wie, że nie cofnie się przed niczym, by uratować Jacka. Postanawia prosić o pomoc Cole’a. Wspólnie wyruszają do Podwieczności, jednak podróż okazuje się trudniejsza i bardziej niebezpieczna, niż się spodziewali. Ścigani przez niebezpieczeństwa świata Wiecznie żywych, starają się nie tylko odnaleźć Jacka, ale także nie zatracić samych siebie.

W tym zapierającym dech w piersiach sequelu Podwieczności, Brodi Ashton zadaje pytanie o to, czym jest przeznaczenie i jak wiele jesteśmy w stanie zrobić dla tych, których kochamy.

* * *

I jak, znaleźliście coś dla siebie? ;)

27 komentarzy:

  1. Nie bardzo, bo ja ostatnio w historycznych siedzę po uszy, ale wybrałaś ciekawy zestaw :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zauważyłam :) Ale gdybyś miała ochotę na odrobinę oddechu, to polecam Ci książkę Vanessy Greene - poznałam ją przy okazji innej powieści i uważam, że to świetna pisarka. Jej książki mogę brać w ciemno :)

      Usuń
  2. Oczywiście. Opowiadania świąteczne mogą być fajne, kolejna książka z serii Leniwa Niedziela, także 2 część Podwieczności... ;) Obawiam się jednak, że w porównaniu do Krakowa, to się nie obkupię :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe pozycje, ale nie szybko się z nimi zapoznam. Nie tylko nowościami wydawniczymi się żyje :( szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  4. "Siedem życzeń" muszę mieć. Koniecznie!!

    OdpowiedzUsuń
  5. "Garść pierników, szczypta Miłości" zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. "Podaruj mi miłość" już mam, ale zostawię sobie do przeczytania przed samymi świętami albo w same święta. Piękna, magiczna okładka mnie zahipnotyzowała.
    Widzę, że wyszła "Wieczna Więź", co być może, jest znakiem, żeby wreszcie kupić i zapoznać się z pierwszym tomem. Magiczne okładki, chociaż wyczuwam trójkąt miłosny... To przykre.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam problem, czy te świąteczne książki czytać teraz, czy w święta... :P

      Usuń
  7. Mnie zainteresowała "Księga wyzwań", ale "Garść pierników, szczypta miłości" to też coś dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdecydowanie urzeka mnie "Podaruj mi miłość" - marzę o tej książce i chyba szepnę swojemu "Mikołajowi" przypadkiem o niej. ^^
    Pozdrawiam
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. "Garść pierników..." polecam Ci ogromnie, a na "Podaruj mi miłość" sama chętnie sobie sprezentuję ;)
    Thievingbooks

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak nigdy mam ochotę na świąteczne opowiadania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak jak ja - szaleństwo! Chyba bardzo stęskniłam się za świętami ;)

      Usuń
  11. "Księga wyzwań Dasha i Lily" wydaje się sympatyczna. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. "7 życzeń" już u mnie jest, jednak nie chcę jeszcze po nią sięgać. Poczekam jeszcze z dwa tygodnie, aż się lepszy klimat zrobi :)
    "Podaruj mi miłość" - koniecznie muszę mieć. Tak jak "Garść pierników, szczypta miłości". "Księga wyzwań Dasha i Lily" również mnie interesuje! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam jakąś fazę na Podaruj mi miłość - przeczytałam darmowy fragment z opowiadaniem Gayle Forman i stwierdziłam, że muszę mieć tę książkę! :)

      Usuń
  13. "Podaruj mi miłość" zakupiłam niedawno, jest pięknie wydana ;) Zainteresowała mnie "Podwieczność" t 2 oraz "Garść pierników, szczypta Miłości"

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja jedynie wypatrzyłam sobie z tego zbioru "Rozkaz Zagłady" - czekam na niego już od bardzo dawna.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak fajnie i świątecznie - jestem za:) Największą chęć mam na Podaruj mi miłość, choćby ze względu na piękne wydanie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Chciałabym przeczytać "Siedem życzeń". Takiej książki w jesienne wieczory mi potrzeba.

    OdpowiedzUsuń
  17. Muszę mieć koniecznie "Podaruj mi miłość". A Tobie gorąco polecam "Garść pierników, szczypta miłości".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Garść pierników..." zdobyłam i niedługo zabieram się za ten tytuł :)

      Usuń
  18. Wszystko :D Kurcze, nie wiem kiedy wszystko przeczytam, ale co tam :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Mam taki plan, żeby za rok, w związku z Tematycznym grudniem (który mam nadzieję się wydarzy), przeczytać przynajmniej jedną książkę autorstwa rodaka. I "Siedem życzeń" wygląda dość fajnie. Nie tylko klimatyczna okładka, klimatyczne wnętrza, ale i fakt, że to opowiadania! Czyli jest szansa, że któreś - przypadnie mi do gustu. :)
    Ooo "Garść pierników", czytałam tyle pozytywnych opinii, że w sumie sama chętnie bym sprawdziła o co chodzi z tą książką. Wygląda uroczo i choć boję się tego właśnie aspektu "słodyczy", na razie jestem raczej pozytywnie nastawiona. Zobaczymy jak będzie za jedenaście miesięcy. :)
    Książki Świata Książki mają coraz ładniejsze okładki, naprawdę. :) Nie miałam jeszcze do czynienia z Leniwą Niedzielą i mam w planach zmienić ten stan rzeczy, ale raczej nie zacznę od "Sekrtnej herbaciarni". Nie wiem, pomysł wydaje się być uroczy, ale... czegoś mi brakuje.
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń

Ten blog tworzę dla Was i każdy Wasz komentarz to dla mnie motywacja do dalszego pisania. Dziękuję, że jesteście tu ze mną! :)