04 września 2012

"Przebiegła i niewinna" Shirlee Busbee

"KOLEJNA, DOSKONAŁA POWIEŚĆ BESTSELLEROWEJ AUTORKI AMERYKAŃSKIEJ!

NAKŁAD JEJ KSIĄŻEK PRZEKROCZYŁ JUŻ 9 MILIONÓW EGZEMPLARZY!

Bardzo zręcznie napisana powieść sensacyjna, o wartkiej akcji, pełnej nieoczekiwanych zwrotów, jedno zdarzenie goni drugie. Silnie zaznaczony jest też wątek romansowy, ze śmiałymi scenami erotycznymi. Godne odnotowania jest również poczucie humoru autorki, przejawiające się w dowcipnych dialogach, stosunku autorki do jej bohaterów i opisywanych zdarzeń."


Asher Cordell wciąż sobie powtarza, że to będzie jego ostatni skok. Później osiądzie w swoim majątku i porzuci niebezpieczne, jakże pociągające życie hazardzisty oraz złodzieja, by stać się spokojnym właścicielem ziemskim. Nim jednak wcieli swój plan w życie, musi zrobić coś jeszcze – ukraść pewną błyskotkę znienawidzonemu markizowi Ormsby, który niegdyś wyrządził krzywdę babce Ashera. Wszystko jest doskonale zaplanowane i mężczyzna wierzy, że akcja się powiedzie. Kiedy jednak zakrada się do majątku markiza, ktoś go zaskakuje – a tą osobą jest nie kto inny, jak jego przyjaciółka z lat młodości, Juliana. Czyżby i ona szukała czegoś w domu Ormsby'ego? To niespodziewane spotkanie nie tylko zmieni plany mężczyzny, ale także wywróci jego życie do góry nogami...

Przebiegła i niewinna to kontynuacja serii Shirlee Busbee, w polskim wydaniu zapoczątkowana Uległą i posłuszną. Poprzedni tom bardzo mi się spodobał, bowiem Shirlee nie tylko zgrabnie przedstawia realia XIX-wiecznego życia angielskiej arystokracji, ubierając powieść w elegancki, wyważony język, ale przede wszystkim tworzy wspaniałe sylwetki pełnowymiarowych bohaterów. Zatem gdy tylko otrzymałam drugą część jej powieści, natychmiast zatopiłam się w lekturze!

Tym razem głównym bohaterem powieści jest Asher Cordell, natomiast piękna Juliana odgrywa bardziej rolę dodatku, dzięki któremu otrzymujemy zgrabny wątek miłosny wpleciony w wielką, szaloną intrygę. Autorka przede wszystkim skupia się na tajemnicy, która otacza Ashera i jego bliskich oraz na cichej walce pomiędzy nim a niebezpiecznym markizem Ormsby'm, którego działania są motorem napędowym wszelkich wydarzeń. Narracja z punktu widzenia obserwatora wszechwiedzącego ukazuje emocje i myśli każdego bohatera – nie tylko Ashera i Juliany, ale także postaci pobocznych. Pojawiają się także bohaterowie z poprzedniej części, bowiem oba tomy są ze sobą powiązane osobą Ashera, który w Uległej i posłusznej odegrał, można rzec, dosyć znaczącą rolę.

Muszę przyznać, że wątek kryminalny jest interesujący i na pewno pomysłowy, ale niestety nie na tyle tajemniczy, by czytelnik nie domyślił się wszystkiego na długo przed finałem. Autorka zręcznie operuje słowem, podrzucając nam co rusz jakąś podpowiedź, a przy tym wciąga coraz głębiej w historię. W zasadzie Przebiegła i niewinna to przede wszystkim powieść kryminalna, osadzona w XIX wieku. Wątek romansowy oczywiście się pojawia, ale w odróżnieniu od Uległej i posłusznej, tu sytuacja pomiędzy bohaterami bardzo szybko się klaruje, przez co czytelnik ma wrażenie, jakby napięcie uleciało gdzieś w połowie książki. W dodatku, o ile Asher może uchodzić za bohatera niezwykle intrygującego i zagadkowego, o tyle Juliana nie wzbudza głębszych uczuć – jak wspomniałam, wydaje się być tylko uzupełnieniem.

Tak naprawdę Przebiegła i niewinna jest czwartą częścią serii Becomes her – dwa pierwsze tomy nie zostały jeszcze wydane w Polsce. Stwierdzam jednak śmiało, iż powieści Shirlee można czytać niezależnie – każda z jej książek jest tak skonstruowana, że nieznajomość poprzedniego tomu w żadnym wypadku nie utrudnia zrozumienia rozgrywających się wydarzeń. Niestety osoby, które pragną sięgnąć po tę serię, przestrzegam przed zaznajomieniem się z opisami wydawcy, gdyż – co tu dużo ukrywać – zdradzają prawie całą fabułę. Oprawa powieści przykuwa spojrzenie, choć nie wiąże się z epoką, w której rzecz się dzieje. Czy polecam powieść pani Busbee? Oczywiście! Jeśli szukacie lekkiej historii rozgrywającej się 200 lat temu w eleganckim świecie angielskiej arystokracji, okraszonej kryminalnymi zagadkami i szczyptą erotycznych doznań, to Przebiegła i niewinna będzie idealną na tę okazję lekturą! Osobiście muszę przyznać, że poprzednia część podobała mi się nieco bardziej, niemniej sequel dostaje ode mnie ocenę 4/6, a ja niecierpliwie czekam na trzecią część – Waleczną i kruchą

Original: Passion Becomes Her
Wydawnictwo: Bellona
Data wydania: 9.08.2012

Za książkę dziękuję Patrykowi i Wydawnictwu Bellona :)

Cała seria Becomes Her:

Becomes Her #1: Scandal Becomes Her 
Becomes Her #2: Seduction Becomes Her 
Becomes Her #3: Surrender Becomes Her - Uległa i posłuszna (RECENZJA)
Becomes Her #4: Passion Becomes Her - Przebiegła i niewinna
Becomes Her #5: Rapture Becomes Her 
Becomes Her #6: Desire Becomes Her 

22 komentarze:

  1. Ach, pierwsze, co rzuciło mi się w oczy (oprócz okładki, oczywiście), to zapowiedź "śmiałych scen erotycznych" :P Nie przepadam za tymi bardzo wyuzdanymi, ale podoba mi się wątek kryminalny (cóż z tego, że niezbyt tajemniczy, w końcu to lekka literatura dla kobiet!) i osadzenie akcji powieści w XIX wieku, więc... Może się skuszę :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, wyuzdanych scen nie ma, tu lajtowo to wygląda. Shirlee ogólnie jest dosyć delikatna w tej materii :)

      Usuń
  2. Na pierwszą część narobiłaś mi ogromnej ochoty, więc jak już po nią sięgnę to przyjdzie czas na kolejne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka chyba nie dla mnie :p

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba rozejrzę się za "Uległą i posłuszną", mam ochotę na coś w tych klimatach. :) Ten tom na razie sobie odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Musiałabym nadrobić pozostałe książki z tej serii żeby przejść do lektury "Przebiegłej i niewinne". Jeśli je gdzieś znajdę, to chętnie przeczytam. ;]

    OdpowiedzUsuń
  6. Kryminał, romans i Anglia w XIX wieku w jednej książce. Koniecznie muszę się za nią rozejrzeć. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No i kolejna książka, na którą MUSZĘ zwrócić uwagę... :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Może, może... Jak wpadnie mi w łapki, to czemu nie:)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  9. właśnie dziś zaczynam czytać więc recenzję Twoją zostawię sobie na potem :) niedługo recenzja i u mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja właśnie skończyłam "Uległą i posłuszną" i niedługo pojawi sięr ecenzja :D mam wielką ochotę na Przebiegłą i niewinną! Ale jedno tzreba przyznać - okładki tych ksiażek są bajecznie piękne :))

    OdpowiedzUsuń
  11. myślę, że przeczytałabym tę książkę, jednak wpierw musiałabym zapoznać się z poprzednią częścią :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zupełnie nie w moim typie ;d

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale narobiłaś ochoty. :D Uwielbiam takie książki. ^^ Chociaż dziwne, że nie wydano pierwszych tomów... Mi okładki się podobają. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Do mnie idzie Uległa i Posłuszna! Nareszcie przeczytam coś historycznego i już zacieram łapki ;) Jak mi się spodoba, to po tę sięgnę z czystą przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  15. jeśli chodzi o Anglię to mogę o niej czytać w każdych okolicznościach i o każdym umiejscowieniu historycznym. do Shirlee Busbee spróbuję się przekonać.

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie moja bajka, a jednak gdy nadarzy się okazja to z pewnością przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak zwykle znajduje u Ciebie tytuł, który mnie interesuje :P
    W ogóle niezła okładka, tylko szkoda, że wydawca nie zaczął od I tomu i że napięcie szybko w tej książce znika. Jestem typem, który lubi dreszczyk emocji i nieodpowiedzenia tego typu książkach, więc jak już powiedziałam... szkoda ;P

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam książki historyczne i ta wydaje mi się w sam raz dla mnie, ale szkoda, że pierwsze części nie zostały wydane.

    OdpowiedzUsuń
  19. Co raz bardziej zaczynają mnie interesować tego typu książki. Ten tytuł już sobie zapisałam i przy najbliższej okazji mam zamiar go poszukać :D

    OdpowiedzUsuń

Ten blog tworzę dla Was i każdy Wasz komentarz to dla mnie motywacja do dalszego pisania. Dziękuję, że jesteście tu ze mną! :)