17 stycznia 2012

TOP 10: Ulubione cytaty z literatury!

Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu ma blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień.



Dzisiaj czas na... ulubione, książkowe cytaty!!! Wszyscy wrzucają swoje typy, to ja też :) Niestety aby wybrać tylko 10, musiałam się dobrze zastanowić - jest tak wiele wspaniałych książek i tak wiele ukrytych w nich myśli... ale jakoś się udało!



I.
 „Kocham cię. Będę cię kochał do dnia, w którym umrę. A jeśli po tym jest jakieś życie, to wtedy też będę cię kochał.”
Cassandra Clare – Miasto Szkła

II.
„Łzy nie mają nic wspólnego ze słabością.”
Margit Sandemo – Polowanie na czarownice

III. 
„Nie mogę uwierzyć, że tak normalnie wyglądam na zewnątrz, choć w środku mam kompletne pobojowisko.”
Suzanne Collins – Kosogłos

IV. 
„Życie jest jak pudełko czekoladek - nigdy nie wiesz, co ci się trafi.”
Winston Groom – Forrest Gump

V. 
„W chwili, kiedy zastanawiasz się czy kogoś kochasz, przestałeś go już kochać na zawsze.”
Carlos Ruiz Zafón – Cień wiatru

VI. 
„Nic nie zatrzyma miłości: ni rygle, ni bramy.
Przez wszystko przejdzie.
Początku nie ma, od zawsze bije skrzydłami
i na wieki biła będzie". 
(- Matthias Claudius)
Kerstin Gier – Błękit Szafiru

VII. 
„- Niech mi pan powie jeszcze tylko jedno – odezwał się Harry. – Czy to dzieje się naprawdę, czy tylko w mojej głowie? (…)
- Ależ oczywiście to dzieje się w twojej głowie, Harry, tylko skąd, u licha, wniosek, że wobec tego nie dzieje się to naprawdę?”

Joanne Kathleen Rowling – Harry Potter i Insygnia Śmierci

VIII. 
„Zapominamy, że życie jest kruche, delikatne, że nie trwa wiecznie. Zachowujemy się wszyscy, jakbyśmy byli nieśmiertelni.”
Éric-Emmanuel Schmitt – Oskar i Pani Róża

IX. 
„Wielu spośród żyjących zasługuje na śmierć. A niejeden z tych, którzy umierają, zasługuje na życie. Czy możesz ich im obdarzyć? Nie bądź tak pochopny w ferowaniu wyroków śmierci. Nawet bowiem najmędrszy nie wszystko wie.”  
John Ronald Reuel Tolkien – Władca Pierścieni, Drużyna Pierścienia

X. 
„Sarkazm to ostatnia deska ratunku dla osób o upośledzonej wyobraźni.”
Cassandra Clare – Miasto Kości 


***

A na koniec utwór z filmu, który ostatnio obejrzałam i który mnie totalnie powalił na kolana - Incepcja. I ścieżka stworzona przez wspaniałego Hansa Zimmera! Enjoy :) 



A już zupełnie na koniec fragment wyczekiwanej przeze mnie powieści Celine Kiernan - Zbuntowany Książę <3 Miłej lektury! :)

23 komentarze:

  1. Co do cytatów... są po prostu miodne :)
    najbardziej mi się podoba I,II,V i VIII.
    (sama stworzyć muszę chyba taki top cytatów, tylko, że będzie problem z ich wyborem ;))

    Co do filmu Incepcja... no miazga, oglądałam go już jakiś spory czas temu, ale mnie powalił :)
    Muzyka, aktorzy... gra aktorska... wszystko mi się podobało ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. cytaty świetne, niektóre mam wśród swoich (niekoniecznie top10, ale są) :)
    Ten z Sandemo sobie zapisuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjne cytaty. Niektóre czytam po raz pierwszy, ale bardzo mi się podobają.

    OdpowiedzUsuń
  4. Najbardziej podobają mi się cytaty z Harrego i Władcy pierścieni, a Hans Zimmer to mistrz.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne cytaty! Zachęciłaś mnie jeszcze do filmu, pięknie:D Czytałaś Sagę o Ludziach Lodu?? :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak tak, przeczytałam, nawet mam całą Sagę o Ludziach Lodu w domu, no i o Królestwie Światła też - choć nie wszystkie tomy, ale poluję na te brakujące ;)

      Usuń
  6. Uwielbiam cytaty z Darów Anioła, Harry'ego i "Kosogłosa". ;) A soundtrack w Incepcji jest po prostu świetny. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawe cytaty. Istne perełki:)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Najbardziej podobają mi się te z Cienia wiatru i Oskara i Pani Róży.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pierwszy cytat jest wspaniały, też go uwielbiam <3 A ten o sarkazmie często wykorzystuję :D Jeśli chodzi o DA, to podobają mi się też słowa Magnusa z "Miasta Kości": "Ten, kto z uporem wypiera się brzydkich stron tego, co robi, nigdy nie wyciągnie nauki ze swoich błędów". Wiele z przytoczonych przez Ciebie cytatów mam w swoim zeszycie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zimmer to mistrz - obok niego nie da się przejść obojętnie.

    Cytaty świetne - zwłaszcza ostatni porządnie mnie ubawił :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetne cytaty:)
    Upodobałam sobie szczególnie z "Oskar i Pani Róża"

    OdpowiedzUsuń
  12. Wybrałaś piękne cytaty. Szczególnie podobają mi się trzy pierwsze :) Chyba też zamieszczę to TOP10

    OdpowiedzUsuń
  13. Zafon i jego "Cień wiatru". Strasznie prawdziwy ten cytat.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszystkie cytaty świetne, mimo iż niektórych nie znam. ja niestety zawsze jak znajdę fajny cytat to zapominam gdzie on był. Planuje czytać książki z ołówkiem w ręku a potem z tyłu sobie zapisywać, ale wiadomo jak to z planami jest :D.

    OdpowiedzUsuń
  15. Spoko, noł problemo, napisałam u Ciebie na blogu ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Tirin mam wrażenie jakbyś cytaty pisała specjalnie dla mnie. :D Są przepiękne i jeszcze z takich wspaniałych książek. Oczywiście mój ukochany "Kosogłos" :)
    I na "Incepcji" byłam kiedyś, kiedyś w kinie. Film zdobył moje serce bo nie dość, że Leo *-* to jeszcze fabuła i finał. A ta melodia jest taka piękna i przypomina mi jak bardzo przeżywałam ten film. :) Wyobraź sobie, że w kinie było jeszcze lepiej. *-* Muszę go sobie odświeżyć. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Cytaty które wymieniłaś pochodzą z puli moich ulubionych, jednakże ta pula obejmuje ok. 200 cytatów, więc naprawdę trudno byłoby mi wybrać te 10 perełek! Ale z Oskara i Pani Róży myślę, ze znalazłby się w tej pierwszej dziesiątce :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ciekawe i ładne cytaty.

    http://ksiazkinallii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Przyznam, że nie zgadzam się z ostatnim cytatem. Za to cytat z Tolkiena przypomniał mi, że warto byłoby ponownie sięgnąć po "Hobbita" przed premierą jego filmowej ekranizacji :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Uwielbiam te cytaty z "Miasta kości" i "Miasta szkła";) Reszta też bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  21. Super cytaty, widzę, że obie lubimy "Dary anioła" :) A "Incepcję" także oglądałam - świetna ! ^^ Taka nierzeczywista i niesamowita, jeszcze ta tematyka snów, super :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Tolkien, Groom, Sandemo... Dziwne, też wypisałam położenie tych samych cytatów ołówkiem na pierwszej stronie każdej ze wspomnianych przez Ciebie książek. Hm, muszę chyba zajrzeć do nich ponownie! Dzięki za podróż w "odległą" krainę młodości :)

    OdpowiedzUsuń

Ten blog tworzę dla Was i każdy Wasz komentarz to dla mnie motywacja do dalszego pisania. Dziękuję, że jesteście tu ze mną! :)